Top Panel
You are here: HomeNewsItems filtered by date: April 2015
Items filtered by date: April 2015 - Islamic Media J & K

٩٢/ اپریل ٥١٠٢ئ؁

سرینگرکشمیری عوام کو فرقہ وارانہ بنیادوں پر تقسیم کرنے کا ایک باضابطہ منصوبہ تشکیل پاچکا ہے اور بھارتی وزیر خارکہ مسٹر راجناتھ نے اس کا باضابطہ اعلان بھارتی لوک سبھا میں یہ کہتے ہوئے کیا کہ اس منصوبہ کو ہر صورت میں عملایا جائیگا۔ ان بستیوں میں مسلمانوں کو بھی بسنے کی اجازت دینا، دنیا کی آنکھوں میں دھول جھونکنے کے مترادف ہے کیونکہ کوئی مسلمان اپنی آبائی بستیوں کو چھوڑ کر بھارت سرکار کی حفاظتی حصار میں رہنا قطعاً پسند نہیں کرے گا البتہ بھیانک جرائم اور دیگر سماج دشمن کارروائیوں میں ملوث نام نہاد مسلمانوں کے لیے یہ بستیاں محفوظ پناہ گاہوں کا کام دیں گی۔ ایسے عناصر کا کشمیری پنڈتوں کے درمیان رہنا، اُن کی بدنامی کا باعث ہوگا اور اس طرح دونوں فرقوں کے درمیان کسی ہم آہنگی اور رواداری کی فضا قائم کرنے میں کوئی مدد ملنے کے بجائے، ان کے درمیان فرقہ وررانہ بنیادوں پر مزید پھوٹ پڑنے کے قوی امکانات ہیں ۔ اسرائیل میں اسی طریقے پر یہودیوں کی بستیاں قائم کی گئیں جس کے نتیجہ میں آبائی فلسطینی باشندے وہاں سے ترک سکونت پر مجبور ہوگئے اور اس وقت لاکھوں مہاجر دنیا کے مختلف ممالک میں در در کی ٹھوکریں کھا رہے ہیں نیز اسرائیل میں رہائش پذیر یہودی بھی سکون کی زندگی بسر کرنے سے بالکل قاصر ہیں ۔جماعت اسلامی جموں وکشمیر کا زور دار مطالبہ ہے کہ پنڈت برادری سے تعلق رکھنے والے تمام شائستہ لوگ اس فرقہ پرستانہ منصوبے کاکوئی حصہ بننے کے بجائے صدیوں پرانی روایات کو برقرار رکھتے ہوئے اپنے مسلمان ہمسایوں کے ساتھ مل جل کر رہائش اختیار کرنے کو ترجیح دے کر، حکومت کے اس گھناؤنے منصوبے کو ناکام بنائیں اور جمہوری و پُر امن طریقے پر اس منصوبے کے خلاف رائے عامہ کو منظم کرنے کی خاطر، پنڈت برادری کے چنندہ نمائندوں سمیت ایک مشترکہ لائحہ عمل تشکیل دیں ۔

Published in News

 

The government policy of issuing PRCS by schools is quite in contravention to the method in vogue under which these certificates are being issued to the people after proper procedure and verification. This seems to be an attempt to dilute the Muslims majority of the state by granting PRCS to the 1947 migrants from Pakistan at present living in different areas of the Jammu province. The BJP seems to be implementing its long pending agenda of changing the Muslim majority status of Jammu and Kashmir by issuing the PRCS to the people from outside the state but temporarily residing in it. There are lacs of children studying in various schools of Jammu province whose parents have migrated here either in 1947 from different areas of Pakistan or have shifted here from other areas of Indian establishment after 1947. One who does not complete the requirements under the law relating to issuance of PRCS has no right to be a permanent resident of J&K and this verification can only be done by following the procedure established under the law.

Published in News

Baitul Quraa Quranic Centre Bilalabad Nowgam is Organising an Hadees/Seerat  Test on 26th  July 2015

Interested Candidates Can Apply upto10th of July 2015

Syllabus:

Book:   Rah-e-Amal - Maulana Jaleel Ahsan Nadvi (Ikhlaas Niyat ta Haiwanat kai hakooq)

Age : A candidate must be at least 15 years (Min) or More of age at the of  Registration.

Examination Timing : 11 am 

Examination Date     : 26 July 2015 (Sunday)

Examination Centre : Canad Higher Sec. School Nowgam Srinagar

Last date for Registration :  10 July 2015

Registration Fee : 100 Rs

Prizes:

1st Position    : 20,000 Rs. Cash and Islamic Literature

2nd Position   : 10,000 Rs. cash and Islamic Literature

3rd Position    : 5,000 Rs. cash and Islamic Literature

Participants will be also awarded

For Registration Contact Any of the Below:

1. Central office (Markaz) Jamaat islami Jamaau and kashmir (Batamaloo Srinagar) .

2. Any of the District Offices (Zilla) of Jamaat Islami J & K.

3. Baitul Qurra Nowgam  Contact Number : 9596516050

4. Spectra Sanitary Nowgam Byepass   Contact :  9906560815

5. Al-Qaunsar Book Centre  Maisuma Srinagar Contact : 9906965664

 For More Information Contact Us at:

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

9906883764, 9797124880

 

Published in News

٧٢/ اپریل ٥١٠٢ئ؁

سرینگرنپال میں حالیہ زلزلے کے نتیجے میں ہوئے جانی اور مالی نقصان پر امیر جماعت اسلامی جموں وکشمیر محمد عبداللہ وانی نے افسوس کا اظہار کیا۔ امیر جماعت نے کہا کہ جماعت اسلامی جموں وکشمیر اس زلزلے میں از جان ہونے والے ہزاروں لوگوں کے لواحقین کے ساتھ تعزیت کا اظہار کرتی ہے، نیز اللہ تعالیٰ سے اُن کے لیے صبر وہدایت کی دُعا بھی کرتی ہے ۔ امیر جماعت نے عالمی طاقتوں سے بھی اپیل کی کہ وہ اولین فہرست میں اس انسانی المیہ میں متاثرین کی باز آباد کاری اور راحت رسانی کے لیے آگے آئیں ۔ امیر جماعت نے کہا کہ قدرتی آفات کا یہ سلسلہ بندگانِ خدا کے لیے ایک وارنگ ہوتی ہے، تاکہ انسان نافرمانیوں ، ظلم و زیادتی، بدیوں ، برائیوں اور بدعملیوں سے باز آجائیں ۔ 

Published in News

 

24 Apr 2015 : Appeals separatists to unite to counter ‘anti-movement’ moves Srinagar, 
The UJC supremo and Hizb-ul-Mujahideen chief Syed Sallah-ud-din Friday alleged that Narendra Modi government in New Delhi was carrying its ‘sinister’ agendas in Kashmir through chief minister Mufti Mohammad Sayeed and the state government is proving itself to be ‘worse’ than the previous regime’In an emailed statement, UJC spokesman Syed Sadaqat Hussain quoting Sallah-ud-din said: “The Modi government has initiated the process Gujarat style ethnic cleansing of Muslims in Kashmir, setting the fugitive pandits in Israel style of settlements and according citizenship to west Pak refugees. Such measures are being implemented on ground in Kashmir with the help of the Mufti government.”The statement reads that while addressing a special meeting of the UJC, Sallah-ud-din said, “Under the state government jailed Masarat Alam Bhat as it succumbed to the pressure of New Delhi. Those who think, pro-freedom voices will be heard are indeed living in fools’ paradise.”He also appealed to the pro-freedom camp to foil the present serious situation with unity. “Even while being in their own respective forums,they still can raise voice with unanimity. When Mirwaiz Umar, Yasin Malik and Syed Ali Geelani addressed jointly at Narbal, it created euphoria within the freedom loving people of Kashmir,” he said.Sallah-ud-din also condemned the arrest of Masarat Alam and his shifting outside valley. He said such actions by the state are not new to Alam as he has faced similar situation in the past as well.

 

+

Published in News

کولگام میں جماعت اسلامی کے سالانہ اجتماع میں ہزاروں لوگوں کی شرکت

سرینگرجماعت اسلامی جموں وکشمیر ضلع کولگام کا سالانہ اجتماع آج دارالامان چھتہ بل کولگام میں منعقد ہوا ۔ اجتماع میں ضلع بھر کے علاوہ دیگر اضلاع سے بھی ہزاروں لوگوں نے شرکت کی۔ اس بھاری عوامی جلسے میں اپنے خطاب عام میں قیم جماعت اسلامی جموں وکشمیر ڈاکٹر عبدالحمید فیاض نے کہا کہ کشمیریوں کی جدوجہد برائے حق خود ارادیت جائز جدوجہد ہے اور یہ کوئی وقتی تحریک نہیں جو کشمیری عوام نے برپا کر رکھی ہے بلکہ ٧٤٩١ئ؁ میں اس مسئلے کے جنم کے وقت سے ہی کشمیری عوام نے اپنے جائز حقوق کی بازیابی کے لیے جدوجہد شروع کی ہے۔ انہوں نے جماعت اسلامی کے دیرینہ مؤقف کو دوہراتے ہوئے کہا کہ جماعت اسلامی جموں وکشمیر کا مسئلہ کشمیر کے حوالے سے دوٹوک اور واضح مؤقف شروع سے ہی رہا ہے۔ جماعت چاہتی ہے کہ اس مسئلے کا حل اقوام متحدہ کی قرار دادوں کے مطابق نکالا جانا چاہیے او راگر کسی وجہ سے اُن قرار دادوں کو عملانا ناممکن بن جائے تو پھر سہ فریقی مذاکرات کے ذریعے سے، جس میں کشمیریوں کے حقیقی نمائندے شامل ہوں اس مسئلہ کا حل کشمیریوں کی خواہشات کے عین مطابق نکالا جانا چاہیے ۔جموں میں مغربی پاکستان سے آئے ہوئے شرنارتھیوں کو ریاست کی مستقبل شہریت عطا کیے جانے کے حکومتی اداروں کو تشویشناک قرار دیتے ہوئے قیم جماعت نے کہا کہ یہ اقدام ریاست جموں وکشمیر میں آبادی کا توازن بگاڑنے کر ریاست کی مسلم شناخت کوختم کرنے کی سازش ہے اور اس کے لیے جموں سے اسکولی سطح پر ہی مستقل شہریت کی سند عطا کرنے سے آغاز کیا جارہا ہے۔ جماعت اسلامی ایسے کسی بھی اقدام کو تشویش کی نظر سے دیکھتی ہے اور واضح کرتی ہے کہ شرنارتھیوں کو ریاست کی مستقل شہریت عطا کیے جانے سے ریاست کی مسلم شناخت متاثر ہوجائے گی جس کی ریاستی عوام اجازت نہیں دے گی۔کشمیری پنڈتوں کی وادی واپسی کے مسئلہ پر بات کرتے ہوئے قیم جماعت نے کہا جماعت اسلامی کشمیری پنڈتوں کی گھر واپسی کے خلاف نہیں ہے بلکہ جماعت پنڈتوں کے لیے الگ بستیاں قائم کرنے کی مخالفت کرتی ہے۔ پنڈتوں کے لیے الگ بستیوں کے قیام سے آپسی بھائی چارے میں یقین رکھنے والا کشمیری سماج تقسیم ہوجائے گا ۔قیم جماعت نے ہندوتو اطاقتوں کی فرقہ پرست ذہنیت سے ہوشیار رہنے کی عوام سے اپیل کی ۔

Published in News

٣٢/ اپریل ٥١٠٢ئ؁

سرینگرمسلم لیگ کے چیئرمین مسرت عالم بٹ کو سیاہ قانون پبلک سیفٹی ایکٹ کے تحت نظر بند کرکے راتوں رات جموں کے بدنام زمانہ کورٹ بلوال جیل میں منتقل کرنے کی شدید مذمت کرتے ہوئے، جماعت اسلامی جموں وکشمیر اس کو ایک انتقامی کارروائی سے تعبیر کرتی ہے۔عدالت میں زیر سماعت ضمانتی کیس کے فیصلے کا انتظار کیے بغیر اُس کی نظر بندی توہین عدالت کے مترادف ہے۔ نیز اس انتقامی کارروائی کے پس پردہ بھارت کے فرقہ پرست قوتوں کا ہاتھ صاف دکھائی دے رہا ہے جن کو خوش کرنے کی خاطر یہ غیر قانونی اور غیر اخلاقی کارروائی انجام دی گئی۔ مسرت عالم کو چند روز قبل ہی چار سال کی طویل بلا جواز نظر بندی کے بعد رہا کیا گیا تھا اور اس پر بھی بھارت کے جملہ فرقہ پرست تنظیموں خاص کر میڈیا نے آسمان سر پر اُٹھالیا ، حالانکہ اس نظر بندی کو مقامی عدالت عالیہ نے بار بار بھارت کے دستوری ضوابط اور قانون کے منافی قرار دیا اور اس طرح اُن کی نظر بندی انسانی حقوق کی کھلم کھلا خلاف ورزی تھی۔ مقامی حکمرانوں نے فرقہ پرست تنظیموں اور میڈیا کے دباؤ کے تحت، مسرت عالم کو بغیر کسی جواز کے دوبارہ گرفتار کر لیا حالانکہ انہوں نے کسی غیر قانونی کارروائی کا ارتکاب نہیں کیا۔ نیز انہیں وادی سے بہت دور جموں کے جھلستی ہوئی گرمیوں میں کوٹ بلوال جیل منتقل کرنے سے اس اندیشے کو تقویت ملتی ہے کہ اُن کی جان کو نقصان پہنچانے کی خاطر کوئی سازش تیار کی گئی ہے۔

جماعت اسلامی جموں وکشمیر مسرت عالم بٹ سمیت تمام دیگر سیاسی نظر بندوں اور قیدیوں کی فوری رہائی کا زور دار مطالبہ کرتی ہے نیز مسرت عالم کو کوٹ بلوال جیل سے واپس وادی کے کسی جیل میں منتقل کرنے پر زور دیتی ہے تاکہ اُن کی جان کو کسی خطرے کا اندیشہ نہ رہے۔

Published in News

Senior Muslim scholar Shaikh Yusuf Al-Qaradawi has described the prison sentence given to Egypt's first freely-elected President, Mohamed Morsi, as "unjust", Alamatonline.net has reported. It was, he added, a "political" judgement.

Morsi has been sentenced to 20 years in prison for his alleged involvement in the killing of two Egyptians in what is known as Al-Itihadiyyah incident. In fact, eight of his own supporters were killed on that day and his guards did not discharge their weapons even while protestors were attacking the presidential palace.

  • Describing the judges as having no sense of justice or any conscience, Shaikh Al-Qaradawi said that the number of unjust decisions by the Egyptian judiciary is on the increase. "The sword of the judiciary is still hanging over the citizens who protected the country," he said in a public statement. The man responsible for killing thousands of Egyptian citizens in Rabi Al-Adawiyya and Al-Nahda Squares, Abdel Fattah Al-Sisi, is still free to kill and has not been brought to account, noted Al-Qaradawi.

He pointed out that Morsi, who refused to move from his rented apartment to the presidential palace when he was elected president and did not accept any salary, is behind bars, while Hosni Mubarak, his sons, his ministers and all of his aides have been set free despite their well-known crimes and corruption.

"Day after day," said Shaikh Al-Qaradawi, "the Egyptian judiciary proves that it is politicised. With its unjust rulings, it has lost all of its trust." Although the judiciary is but one of the three great institutions of state, the whole country is run by the military, he added.

Published in News

٠٢/ اپریل ٥١٠٢ئ؁

جماعت وفد نے نارہ بل کا دورہ کیا

سرینگرجماعت اسلامی جموں وکشمیر کا ایک اعلیٰ سطحی وفد ناظم شعبہ سیاسیات ایڈوکیٹ زاہد علی کی سربراہی میں نارہ بل گیا جہاں اُنہوں نے شہید سہیل احمد صوفی کے لواحقین کے ساتھ تعزیت پُرسی کی۔ ایڈوکیٹ زاہد علی نے سہیل احمد کے والدین کو دلاسہ دیتے ہوئے اُنہیں صبر کرنے کی تلقین کی اور اس موقع پر کہا کہ ریاست جموں وکشمیر عملاً ایک پولیس اسٹیٹ بن چکی ہے۔ یہاں قانون نام کی کوئی چیز ہی نہیں اور وردی پوش بغیر کسی اشتعال کے معصوم نوجوانوں کا خون بہانے کے جرم عظیم کا ارتکاب کرتے ہیں ۔ انہوں نے کہا کہ جماعت اسلامی جموں وکشمیر چاہتی ہے کہ ایسے واقعات میں ملوثین کو کڑی سے کڑی اور عبرتناک سزا دی جائے تاکہ ظلم و جبر کا یہ سلسلہ بن ہوجائے۔

Published in News

Jamaat Islami J and K vehemently denounces the anti-Muslim policy of the BJP Indian government devised by the Hindutva forces so as to carry on the genocide of Kashmiri Muslim youth in order to create an environment of fear and chaos under the cover of which these forces will get a chance to implement the vicious plan of diluting the Muslim majority character of the state of Jammu and Kashmir. But the people though hapless and helpless have the determination to defeat these communal plans and will never bow down before these communalist forces at any cost.
The cold blooded murder of two innocent youth in Tral followed by another day light murder of another teenaged boy Suhail in Narabal Budgam. The communally frenzied Indian media is spreading venom against the Kashmiri Muslims by calling all the youngsters as anti-national elements and dreaded terrorists which is a blatant lie. The BJP leaders are reportedly are threatening of the dire consequences in case the local coalition political partner does not adopt and apply repressive measures against the Kashmiris so as to force them to raise any voice howsoever genuine it may be, against the tyranny of the Indian forces which they are addicted to for the last more than 25 years. So far thousands of innocent youth have been subjected to extra judicial killing and thousands others to forced disappearance under custody. Subjecting the Kashmiris to physical torture irrespective of their age and social status has become a custom for the Indian security agencies and in such a way thousands of people have witnessed the brute face of the so called security forces deployed here. There is a large number of people disabled for life as a consequence of this inhuman and barbaric treatment.  
Jamaat Islami J and K expresses its deep anguish and concern over the deteriorating human rights situation here and appeals to the international forum of the United Nations to come forward and take necessary steps for imparting justice to the oppressed people here and stopping the human rights violations. 

Published in News
Page 1 of 3

Al'Quraan

The woman and the man guilty of illegal sexual intercourse, flog each of them with a hundred stripes. Let not pity withhold you in their case, in a punishment prescribed by Allah, if you believe in Allah and the Last Day. And let a party of the believers witness their punishment. (This punishment is for unmarried persons guilty of the above crime but if married persons commit it, the punishment is to stone them to death, according to Allah's Law).

Al'Quraan Surah Noor

Prophet Mohammad PBUH

Narrated: Abu Huraira (R.A) that a man said to the Prophet, sallallahu 'alayhi wasallam: "Advise me! "The Prophet (PBUH) said, "Do not become angry and furious." The man asked (the same) again and again, and the Prophet said in each case, "Do not become angry and furious." [Al-Bukhari; Vol. 8 No. 137]

Sunan Abu-Dawud.

eXTReMe Tracker